Sjuk och min hata-läkare-storys...

När är jag inte sjuk lixom?
Jag har den roliga varianten av bronkit nämligen den kroniska. Det innebär att, då och då när jag har riktig med tur, hostar jag tills jag tror att mina lungor ska komma upp. Det är en jättehärligt känsla som håller en väck på nätterna och gör att man kan bl.a. inte kan skratta för mycket eller prata för den delen. AWESOME. 
Så nu har det gått en vecka med den roliga hostan och det blir inte bättre utan sämre...vad innebär det? Jo, det innebär att min brykanyl har inte fungerat and i need stronger drugs. Så jag måste till läkaren. Men eftersom jag vill helst inte spendera ca. 200 kr för att höra en människa säga vad jag redan vet (du-borde-ha-slutat-röka-tidigare-vad-tänker-du-på-du-har-en-lugnsjukdom-blah-blah) har jag köpt lite receptfritt hostemedicin. Och det får fan funka för jag hatar läkare.
H-A-T-A-R.
Det är kanske för de säger alltid det uppenbara, typ "du är förskyld" när man sitter framför de och det rinner som en kran från näsan. Eller typ när de skulle undersöka varför jag fick så ofta näsblödningar så stoppade läkaren en aslång pinne i näsan som gjorde sjukont och sa "du har en känslig näsa".
NÄHÄ EINSTEIN! Och så var man tvungen att betala för snillen kom på det. Men annan sak som jag blir irriterad på, det beror inte på själva läkaren utom det kanske ödet lr nåt...Men varje gång jag ska till en läkare mår jag bättre från ingenstans. Typ har 39-40 grader feber i en vecka men dagen jag ska till läkaren så sjunker min feber till 37,5. True story, det händer ALLTID när jag är sjuk. Och det gör att hela undersökning blir fett pinsamt, typ "hej jag dog av host igår natt men nu är det mkt bättre", och läkaren stirrar på en och man tänker "vf kom jag ens hit om jag mådde bättre?". Och sen måste man betala. Det kanske det som svider mest, att betala för nåt som är egentligen en rättighet. Sjukvård. Och att vården privatiseras mer och mer hjälper det inte... Tack alliansen för ännu sämre vård!
Nä, nu orkar jag inte skriva mer. Ska dricka te. Och ta min medicin. Hoppas att imorgon är det bättre, annars måste jag ta mig till akutmottagning. Woho.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0